One down, one to go

6 maart 2012 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Dit is alweer mijn laatste berichtje vanuit Engeland. Zoals de titel al zegt, één tentamen zit erop en nog één te gaan. Het tentamen van vanmorgen was prima te doen dus ik denk dat dat vak in the pocket is.

Eigenlijk heb ik niet zo heel veel te vertellen over de laatste twee weken hier. Omdat de opdrachten die we moesten doen voor een vrij groot deel je eindcijfer voor de vakken bepalen is daar veel tijd in gaan zitten. Maar ’s avonds bleef er toch genoeg tijd over voor bescheiden feestjes en het kijken van films. Omdat hier ook een film-opleiding zit, is er een grote collectie dvd’s te leen in de universiteitsbibliotheek. Dus ik heb mooi wat films van de lijst ‘heb ik altijd al willen zien, en het is schandalig dat het er nog nooit van gekomen is’ gekeken (Avatar, Borat, etc.) Zijn die kunst-studies toch nog ergens goed voor ;). Foi toch, dat mag ik niet zeggen zo :o

Vorige week hebben we ook nog wat excursies gehad. Op dinsdag gingen we naar de test mijn waar machines worden getest en veel onderzoek wordt gedaan. We mochten daar zelf met ouderwetse (heule zware) machines gaten boren voor explosieven en met een soort shovel op rails stenen in een wagen gooien. Dat was echt een leuke dag. Vrijdag zijn we naar een kleigroeve van het bedrijf Imerys geweest, wat ook erg leuk en interessant was.

Zoals ik al zei: nog een tentamen te gaan hier en wel op donderdagochtend. Nu er nog maar een ding is overgebleven om op te focussen, begin ik me wat meer te realiseren dat ik alweer bijna vertrek. Donderdagavond begint  de treinreis naar Londen en vrijdagochtend vlieg ik naar Schiphol, dat wordt dus even een paar uurtjes overleven op het vliegveld in de tussentijd, maar dat komt vast goed. Aan de ene kant jammer om hier weg te gaan. Ik had me nog prima een paar weken kunnen vermaken. Maar aan de andere kant ook wel fijn om even thuis te kunnen zijn voordat de reis weer verder gaat.

Leuk dat jullie me weer gevolgd hebben hier in Engeland, en wie weet tot snel!

Els

1. Lieke:
    6 maart 2012
    Nog 3 nachtjes en je bent weer in Nederland!:)
  2. Bvrw:
    6 maart 2012
    Hoi Els,
    Veel succes met je laatste tentamen en een heel goede reis gewenst.
    Hartelijke groet,
    Dinie
  3. annie:
    7 maart 2012
    Hoi Els,
    Vanuit Wijhe ook even een berichtje om je succes te wensen met je laatste tentamen in Engeland, een goede reis terug naar Nederland en veel plezier tijdens de "PIT"stop in Ommen. Ook een goede reis naar je volgende bestemming toegewenst. Tot blogs??
    Groetjes Annie.