Naam:
ewijermars.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Na vier jaar studeren in Delft heb ik in juni het laatste tentamen voor de Bacheloropleiding Technische Aardwetenschappen gehaad. In september begin ik aan de master Resource Engineering en daarbinnen heb ik de variant EGEC gekozen. EGEC staat voor European Geotechnical and Environmental Course. Het beeld dat ik er op dit moment bij heb is dat het een combinatie is van mijnbouw en ingenieursgeologie met focus op milieuaspecten. Het EGEC programma is een samenwerking tussen de (technische) universiteiten van Delft, Wroclaw (Polen), Exeter (Engeland) en Miskolc (Hongarije). In elk van deze steden breng ik ongeveer 2 maanden door om vakken te volgen die afgesloten worden met een tentamen of een projectpresentatie. Ook zitten er volgens mij wat excursies en bedrijfbezoeken in het programma. Het hele jaar studeer en reis ik met dezelfde internationale groep studenten. Gelukkig ben ik niet de enige Delftenaar, Laura gaat ook mee :D. Naast studenten van de andere deelnemende universiteiten zullen er ook deelnemers zijn uit andere landen, ook buiten Europa.

Over mijn reis

Hieronder alvast de jaarindeling zoals die nu bekend is.

1 september

Aankomst EU studenten in Wroclaw (Polen)

2 september

25 mei

Uitreiking certificaten

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.